Tuesday, August 31, 2010

Prempro Case on Breast Cancer Settles Before Retrial

From Bloomberg:

Pfizer agreed to settle an Arkansas woman’s claims that the company’s Prempro menopause drug caused her breast cancer this week.

There was to be a retrial on October 1st of Donna Scroggin’s claims that the company should pay as punishment for the damage that Prempro, a hormone-replacement medicine, caused. An appeals court overturned a $27.1 million punitive award last year and ordered a new trial on damages.

The company agreed to settle Scroggin’s case, U.S. District Judge William Wilson said in an Aug. 19 court filing.

En Espanol:

Pfizer acordó resolver las demandas de una mujer de Arkansas que las drogas de la empresa la menopausia Prempro le causó el cáncer de mama esta semana.

No iba a haber un nuevo juicio el 1 de octubre de reclamaciones Donna Scroggin de que la empresa debe pagar como castigo por el daño que Prempro, un medicamento de reemplazo hormonal, causado. Un tribunal de apelaciones anuló un laudo 27,100,000 dólar punitiva del año pasado y ordenó un nuevo juicio por daños y perjuicios.

La empresa de acuerdo para resolver el caso de Scroggin, EE.UU. El juez de distrito William Wilson dijo en una presentación 19 de agosto la corte